/Files/images/montoring/20171004_091421[1].jpg /Files/images/montoring/image-0-02-05-8b01f2551428c71a7f2c07db4338333c4dbc87b4689f086de848d59b05ef4847-V.jpg /Files/images/montoring/20180130_100628.jpg /Files/images/montoring/DSCN8816.JPG

Моніторинг – це збір, обробка, зберігання та розповсюдження інформації про стан освіти, прогнозування на підставі об’єктивних даних динаміки і основних тенденцій її розвитку, розробка обґрунтованих рекомендацій.

Моніторинг у закладі дошкільної освіти дозволяє адміністрації та вихователям своєчасно фіксувати рівні та динаміку розвитку дітей на різних етапах діяльності.
- Указ Президента України від 30.09.2010 р. № 926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»;
- Постанова Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 р. № 1283 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти»
В наслідок бойових дій та здійснення освітнього процесу в режимі онлайн моніторинг особистих досягнень вихованців у 2022/2023 навчальному році не проводився


Аналіз організації освітнього процесу в умовах військових дій у 2022/2023 навчальному році.

*****

Аналіз організації освітного процесу в умовах військових дій /24.02.22-31.05.22/ 2021/2022 навчальний рік.

У зв'язку із введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 МОН України листом від 25.02.2022 №1/3276-22 рекомендовано тимчасово призупинити освітній процес у закладах дошкільної освіти тощо.
В умовах військових дій найбільшої актуальності набувають системи комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім'ями, педагогами, що дає змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотнього зв'язку.
Завідувачем ЗДО Карачовою С.В. в онлайн-режимі була проведена педрада при завідувачі, де були надані рекомендації щодо продовження освітнього процесу в умовах воєнного стану з активним використаннм електронних ресурсів та про необхідність психологічної підтримки дітей.
Педагогічним колективом нашого ЗДО, була визначена дистанційна форма організації освітнього процесу із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у зручний спосіб і час для здобувачів освіти.
Вихователь-методист Гавриленко О.Д. розробила план заходів консультативної, методичної, організаційно-педагогічної роботи з педагогами, батьками вихованців у період військових дій. Проводила групові та індивідуальні консультації для педагогів щодо організаційних аспектів освітнього процесу, про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану. Педагогам були надані рекомендації щодо врахування особливості дтей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого віку — 15 хвилин.
В онлайн-режимі були проведені :
- Консультації /групові та індивідуальні/ та надані рекомендації за темами : “Здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану” /1-2 рази на тиждень та за запитом/;
- Педагогічні години, на яких вивчалися результати здійснення освітньої діяльності в умовах воєнного стану /1раз на 2 тижні/;
- Вебінари за темами: “Підтримка дітей під час війни. Платформа психологічної підтримки”.
- Педрада за підсумками 2021/2022 навчального року / 25.05.2022/,на якій було розглянута модель випускника і вихователі старших груп №№ 6, 10, 12 (Гелла Т.О, Бойко К.В., Бацко Н.І) презентували моніторингові дослідження підготовки дітей до школи; під час обоворення були визначенні реалізовані завдання щодо готовності дитини до навчання у школі.
На засіданнях з - поміж актуальних питань в умовах воєнного стану найважливішими розглядалися питання :
- організація психологічної підтримки дітей та батьків;
- організація освітнього процесу з дітьми раннього віку;
- надання різних видів психолого-педагогічної підтримки дітям і батьками.
Всі педагоги розробили план заходів консультативної роботи з дітьми та їх батьками, організували зворотній зв'язок з батьками вихованців через електронну пошту або соціа-льні мережі. На сайті МОН у вільному доступі зібрано матеріали, з допомогою яких педагоги змогли підготуватися до роботи,організувати освітній процес у нових умовах - “Сучасне дошкілля під крилами захисту”.
Педагоги в роботі з дітьми та їх батьками використали корисні матеріали:
-поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію;
-поради від експертів ЮНІСЕФ “Як підтримати дітей у стресових ситуаціях”;
-інформаційний комікс для дітей “Поради від захисника України”;
- хрестоматія для дітей дошкільного віку “Моя країна — Україна” з національно-патріо-тичного виховання.
Основними формами онлайн-комунікацій для взаємодії педагог-дитина, педагог-батьки стали: чат, блоги, електронна пошта, соціальні мережі.
Ефективними стали розміщені на сайті ЗДО завдання і рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми за темами: “Війна і діти: що варто знати батькам про безпеку дітей”, ”Як розповісти дітям про війну” відповідно їхнього віку в окремому розділі “Діяльність закладу освіти на період воєнного стану”, в розділі “Новини” ведеться “Щоденник “Життя садочку”, де висвітлюється участь працівників і дітей та їх батьків в тематичних днях, де надаються поради за темами: “Поради батькам під час війни. Важливо як ніколи”, “Підтримайте дитину грою”, “Корисні поради для вашого здоров'я/для внутрішньо переміщених осіб/”, в розділі “Партнерство педагогів та батьків” відповіді на актуальні запитання такі, як “Щеплення внутрішньо переміщенних осіб: що важливо знати під час війни”
Також на сайті розміщені перелік сайтів, матеріали яких будуть корисними для дітей, їх батьків.
Вихователі проводили міні-заняття з дітьми за темами:
- “Безпека в умовах воєнного стану” :
* бесіди з дітьми (з використанням призентацій) на теми: “Фізична безпека під час війни”, “Правила поведінки з вибухонебезпечними предметами”, “Безпечна поведінка під час війни”-гр.№№ 4,7,9 (5 р.ж. ,вихователі: Рубан О.В., Овчаренко Н.А., Лазоренко Т.М.), гр.№№ 6, 10, 12 (6 р.ж., вихователі:Гелла Т.О., Бойко К.В., Бацко Н.І.);
* перегляд і обговорення мультфільмів: “Про мінну безпеку. Лісовий скарб”, “Небезпечні знахідки”- гр.№№ 4,7,9 (5 р.ж. ,вихователі: Рубан О.В., Овчаренко Н.А., Лазоренко Т.М.), гр.№№ 6, 10, 12 (6 р.ж., вихователі:Гелла Т.О., Бойко К.В., Бацко Н.І.);
*ознайомлення дітей з інформаційним коміксом про воєнний стан (поради від захисника України) - гр.№№ 4,7,9 (5 р.ж. ,вихователі: Рубан О.В., Овчаренко Н.А., Лазоренко Т.М.), гр.№№ 6, 10, 12 (6 р.ж., вихователі:Гелла Т.О., Бойко К.В., Бацко Н.І.).
- “Ранній вік” (гр.№№ 2,3, вихователі: Бикова Я.Ю., Бєда В.Т.)”Ігри для розвитку моторики рук”, “Ігри з водою і піском”, “Ігри для розвитку мовлення малюків”, “Аудіоказки для малят”, “Малюємо пальчиком”.
- “Ігри для розвитку мовлення і мислення”; (усі групи дошкільного віку)
- “Практичні завдання для всебічного розвитку дітей (інтерактивні вправи, цікаві завдання на логіку) (усі групи дошкільного віку).
- “Радіо хвиля” (слухання разом авторських казок українською мовою та аудіозаписи) і обговорення за змістом казок (усі групи дошкільного віку).
- “Дерево казок” - читали і слухали казки (аудіо) різних народів (усі групи дошкільного віку).
- “Палітра миру” на заняттях з образотворчого мистецтва використовували пропозиції журналу “Джміль” нетрадиційні техніки образотворчості; виробляли з аркуша паперу різні поробки “Патріотична прикраса”, “Голубки миру” (орігамі), “Тварини — найменші наші друзі”, “Листівки для захисників” , малюнки “Війна очима дітей” тощо - гр.№№ 4,7,9 (5 р.ж. ,вихователі: Рубан О.В., Овчаренко Н.А., Лазоренко Т.М.), гр.№№ 6, 10, 12 (6 р.ж., вихователі:Гелла Т.О., Бойко К.В., Бацко Н.І.)
- “Маленькі дослідники” (проводили прості досліди в домашніх умовах батьки з дітьми) (усі групи дошкільного віку);
- “Пісенний вернісаж” на якому музичні керівники Миколюк Н.М., Сердюченко Н.В. разом з дітьми та їх батьками слухали і співали патріотичні пісні, слухали музичні казки, грали в музичні творчі ігри, грали на “музичних інструментах” (вироблених самостійно із підручного матеріалу) - (усі групи дошкільного віку).
Перед завідувачем ЗДО Карачовою С.В. і вихователем-методистом Гавриленко О.Д. стоять завдання і у подальшому ,на період воєнного стану, сприяти організації комунікації дітей та їх батьків; здійснення інформаційної пітримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу; застосування інструментів управлінської діяльності для вирішення надзвичайних ситуацій.

Кiлькiсть переглядiв: 4583