![]() | | ![]() | ![]() |
---|
"Освіта - скарб; праця - ключ до нього" / П. Буаст/
2020 / 2021 навчальний рік
Програмове забезпечення освітнього процесу в ЗДО № 427 здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти України, Освітньої програми виховання та навчання дітей від від народження до 6 років "Я у Світі ", Освітньої програми розвитку "Впевнений старт" та парціальних освітніх програм:
- «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л.В.);
- «Україна - моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. Олена Каплуновська, Ірина Кичата)
- «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);
- «Грайлик»,програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З., Линник Т. А.);
- «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт..ЛохвицькаЛ.В.);
- «Хореографія в дошкільному навчальному закладі», програма, методичні рекомендації з хореографії (авт.. Кравченко Г.Ю., рекомендовано методичною радою Харківської академії неперервної освіти (протокол № 2 від 13.06.2013)
- «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.).
- «Музично-оздоровчі мандрівки з дітьми 5 –го року життя» (авт.Боднар С.В., Гончарук А.Д.)
- «Веселкова музикотерапія: оздоровчо-освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (авт. Малашевська І.А., Демидова С.К.)
- «Дошкільнятам про основи правознавства», програма з основ правознавства. (авт. Тетяна Борисенко, Рита Бречка).
- «Шаховими стежинами», програма з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шахи.
Пріоритетний напрям: фізкультурно-оздоровчий.
Мова навчання та виховання українська.
Згідно Закону України «Про дошкільну освіту» та Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 12.03.2003 № 305 у закладі дошкільної освіти навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року (з 1 вересня по 15 вересня - адаптаційний, діагностичний період (виявлення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на початку навчального року).
Терміни проведення канікул: літні з 1 червня до 30 серпня (90 календарних днів), осінні з 22 жовтня по 28 жовтня 2020 (7 календарних днів), зимові з 29 грудня по 13 січня 2021 (14 календарних днів), весняні – з 23 березня по 31 березня 2021 (5 календарних днів).
Навчання дітей у формі занять починається з 3-го року життя.
Тривалість спеціально-організованих навчальних занять становить:
- перша молодша група (3 рік життя) – до 10 хвилин,
- друга молодша група (4 рік життя ) – до 15 хвилин,
- середня група (5 рік життя)- 20 хвилин,
- старша група (6 рік життя) – 25 хвилин.
Розподіл групових фронтальних занять на тиждень у 2020/2021 навчальному році
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | перша молодша (від 2 до 3 років) | друга молодша (від 3 до 4 років) | середня (від 4 до 5 років) | старша (від 5 до 6 (7) років) |
Ознайомлення із соціумом | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | - | - | - |
Логіко-математичний розвиток | - | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 3 | 3 | 3 |
Здоров’я та фізичний розвиток2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 12 | 15 |
Додаткові освітні послуги : - хореографія - театралізована діяльність - англійська мова - образотворча діяльність - комп’ютерна грамота - тощо | - | 3 з них: 1 1 1 | 4 з них: 1 1 1 1 | 5 з них 2 - - 2 1 |
Максимальна кількість занять на тиждень3 | 10 | 14 | 16 | 20 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) | 1,4 | 3,5 | 5,3 | 8,3 |
Форми організації діяльності дітей:
інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові, фронтальні заняття.
Життєдіяльність дітей наповнюється цікавим змістом упродовж кожного дня й усього вікового періоду. При цьому орієнтиром у доборі засобів розвивального, виховного та навчального впливів на особистість є психологічний вік дитини та її життєвий досвід.
Освітні завдання реалізуються через лінії розвитку:
- Фізичний розвиток дітей в усіх вікових групах відбувається з урахуванням вікових можливостей дітей. Діти заохочуються до участі в руховій діяльності разом з однолітками і дорослими, привчаються до загартування , вчаться користуватися основними гігієнічними засобами. Організація дитячої життєдіяльності передбачає різноманітну рухову активність. З метою розвитку рухових якостей в кожній віковій групі створено куточки самостійної рухової діяльності, які наповнені різноманітними атрибутами для виконання загально розвиваючих вправ та окремих основних рухів.
- Соціально-моральний розвиток: особлива увага приділяється розвитку в дітей довільної поведінки. Вихователі вчать дітей бути приємними з людьми, які їх оточують, використовувати різні моделі поведінки з близькими та чужими людьми. Створено умови для формування у дошкільнят моральної свідомості. В усіх вікових групах оформлено куточки за основними принципами Декларації прав дітей та положеннями Конвенції ООН про права дитини.
- Емоційно-ціннісний розвиток: зусиллями вихователів збагачується внутрішній світ дітей позитивними емоціями,їх перебування в закладі насичується приємними враженнями, створюється позитивний психологічний клімат.
- Пізнавальний розвиток реалізовується завдяки двом векторним напрямкам: загальнопізнавальному та логіко-математичному. Діти обстежують предмети, об’єкти, людей, порівнюють їх між собою. Виробляють звичку покладатися на власний досвід при вирішенні різних проблем. Розширювали уявлення, збагачували враження про предмети, об’єкти природи, людей, явища суспільного життя, самого себе.
- Мовленнєвий розвиток: вся робота спрямовується на розвиток слухових відчуттів та вміння правильно вимовляти слова. Діти вчаться слухати, чути й розрізняти інтонації голосу дорослого, звуки природи, музичних інструментів, розвивають мовне дихання шляхом приспівування голосних звуків. Паралельно збагачується словниковий запас дітей з усіх сфер життєдіяльності, граматичні та комунікативні вміння. Щоденною формою роботи є робота з дитячою книжкою.
- Художньо-естетичний розвиток: реалізація завдань з художньо-естетичного розвитку відбувається завдяки реалізації завдань з зображувальної діяльності (малювання, ліплення, аплікації), ознайомлення з творами образотворчого та художнього мистецтва.
| ![]() | ![]() | ![]() |
---|