"Освіта - скарб; праця - ключ до нього" / П. Буаст/
2023/2024 навчальний рік
Програмове забезпечення освітнього пооцесу в ЗДО № 427 здійснюється відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти України та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років "ДИТИНА".
Мова навчання та виховання українська.
*****
Дистанційна форма здобуття дошкільної освіти у ЗДО № 427.
*****
В новому 2023/2024 навчальному році діяльність ЗДО спрямувати на вирішення:
Методичної теми: "Забезпечення якісної освіти шляхом інтегрування випереджаючої освіти для сталого розвитку у освітній процес".
Пріоритетних завдань:
1.Активізувати роботу з використанням сучасних підходів щодо формування мовленнєвої компетентності дошкільників.
2.Продовжити виховання у дошкільників патріотизму як основу соціально-громадянської компетентності.
3.Продовжити роботу з реалізації завдань STREM-освіти через формування інженерного мислення в дошкільників.
*****
План роботи КЗ "ДНЗ № 427"
на 2023/2024 навчальний рік.
Робочий навчальний план 2023-2024
2023 / 2024 навчальний рік
Програмове забезпечення освітнього процесу в ЗДО № 427 здійснюється відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти України,
Програми виховання та навчання дітей дошкільного віку в "Я у Світі "(нова редакція).
Програма виховання і навчання дітей від 2х до 7 років "Дитина".
Пріоритетний напрям: фізкультурно-оздоровчий.
Мова навчання та виховання українська.
Згідно Закону України «Про дошкільну освіту» та Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 12.03.2003 № 305 у закладі дошкільної освіти навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року (з 1 вересня по 15 вересня - адаптаційний, діагностичний період (виявлення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на початку навчального року).
Терміни проведення канікул: літні з 1 червня до 30 серпня (90 календарних днів), осінні з 22 жовтня по 28 жовтня 2023 (7 календарних днів), зимові з 29 грудня по 13 січня 2024 (14 календарних днів), весняні – з 23 березня по 31 березня 2024 (5 календарних днів).
Навчання дітей у формі занять починається з 3-го року життя.
Тривалість спеціально-організованих навчальних занять в дистанційному форматі становить:
- друга молодша група (4 рік життя ) – 10 хвилин,
- середня група (5 рік життя)- 10 хвилин,
- старша група (6 рік життя) – 15 хвилин.
Розподіл групових фронтальних занять на тиждень у 2023/2024 навчальному році
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | перша молодша (від 2 до 3 років) | друга молодша (від 3 до 4 років) | середня (від 4 до 5 років) | старша (від 5 до 6 (7) років) |
Ознайомлення із соціумом | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | - | - | - |
Логіко-математичний розвиток | - | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 3 | 3 | 3 |
Здоров’я та фізичний розвиток2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 12 | 15 |
Додаткові освітні послуги : - хореографія - театралізована діяльність - англійська мова - образотворча діяльність - комп’ютерна грамота - тощо | - | 3 з них: 1 1 1 | 4 з них: 1 1 1 1 | 5 з них 2 - - 2 1 |
Максимальна кількість занять на тиждень3 | 10 | 14 | 16 | 20 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) | 1,4 | 3,5 | 5,3 | 8,3 |
Форми організації діяльності дітей:
інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові, фронтальні заняття.
Життєдіяльність дітей наповнюється цікавим змістом упродовж кожного дня й усього вікового періоду. При цьому орієнтиром у доборі засобів розвивального, виховного та навчального впливів на особистість є психологічний вік дитини та її життєвий досвід.
Освітні завдання реалізуються через лінії розвитку:
- Фізичний розвиток дітей в усіх вікових групах відбувається з урахуванням вікових можливостей дітей. Діти заохочуються до участі в руховій діяльності разом з однолітками і дорослими, привчаються до загартування , вчаться користуватися основними гігієнічними засобами. Організація дитячої життєдіяльності передбачає різноманітну рухову активність. З метою розвитку рухових якостей в кожній віковій групі створено куточки самостійної рухової діяльності, які наповнені різноманітними атрибутами для виконання загально розвиваючих вправ та окремих основних рухів.
- Соціально-моральний розвиток: особлива увага приділяється розвитку в дітей довільної поведінки. Вихователі вчать дітей бути приємними з людьми, які їх оточують, використовувати різні моделі поведінки з близькими та чужими людьми. Створено умови для формування у дошкільнят моральної свідомості. В усіх вікових групах оформлено куточки за основними принципами Декларації прав дітей та положеннями Конвенції ООН про права дитини.
- Емоційно-ціннісний розвиток: зусиллями вихователів збагачується внутрішній світ дітей позитивними емоціями,їх перебування в закладі насичується приємними враженнями, створюється позитивний психологічний клімат.
- Пізнавальний розвиток реалізовується завдяки двом векторним напрямкам: загальнопізнавальному та логіко-математичному. Діти обстежують предмети, об’єкти, людей, порівнюють їх між собою. Виробляють звичку покладатися на власний досвід при вирішенні різних проблем. Розширювали уявлення, збагачували враження про предмети, об’єкти природи, людей, явища суспільного життя, самого себе.
- Мовленнєвий розвиток: вся робота спрямовується на розвиток слухових відчуттів та вміння правильно вимовляти слова. Діти вчаться слухати, чути й розрізняти інтонації голосу дорослого, звуки природи, музичних інструментів, розвивають мовне дихання шляхом приспівування голосних звуків. Паралельно збагачується словниковий запас дітей з усіх сфер життєдіяльності, граматичні та комунікативні вміння. Щоденною формою роботи є робота з дитячою книжкою.
- Художньо-естетичний розвиток: реалізація завдань з художньо-естетичного розвитку відбувається завдяки реалізації завдань з зображувальної діяльності (малювання, ліплення, аплікації), ознайомлення з творами образотворчого та художнього мистецтва.