/Files/images/zagruzki/0-02-0a-667ffe52a4dcf11118a47135aed19fefe47a5e9e385585042d397db74b2d6fd0_ed03368c.jpg

Вітаю вас на сторінці
"Погляд психолога"

ГАСАН ТЕТЯНА ЮРІЇВНА

Вітаю Вас шановні батьки та вихователі!

На час загальнонаціонального карантину практичний психолог комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 427 Харківської міської ради" Гасан Тетяна Юріївна надає консультативну допомогу в режимі online. Для одержання консультації потрібно заповнити форму за посиланням.

Новая форма - Google Формы

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif

Працюю з понеділка по п'ятницю з 8.00 до 17:00
Консультація для батьків:
Понеділок з 14:00 до 16:00
Четвер з 14:00 до 16:00

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif


У житті людини можуть виникати труднощі та негаразди і саме в цей час кожен потребує допомоги та підтримки. У таких випадках, Ви можете звернутися на телефони довіри

Телефони довіри

/Files/images/psiholog/2021/c63454fbac1c01cf23bf18f0ac15de4c.jpg

Національна дитяча «гаряча лінія» – 0 800 500 225 або 116 111 (з мобільного);

Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства -1547

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу – 116 000;

Гаряча лінія з протидії насильству – 116 123 або 0 800 500 335 (цілодобово);

Гаряча лінія Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини – 0 800 501 720;

Уповноважений Президента України з прав дитини – 044 255 76 75;

Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда-Україна» – 0 800 500 333;

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif


Мета діяльності психологічної служби
КЗ "ДНЗ" №427:

1. Профілактика дезадаптації новоприбулих дітей;
2. Оцінювання нервово-психічного розвитку дітей раннього віку;
3. Проведення корекційно-розвивальної роботи з дошкільниками;
4. Інформаційно-консультативна робота з вихователями;
5. Психологічна просвіта для батьків.

Пріоритетними напрямами роботи психологічної служби

закладу дошкільної освіти
на 2022-2023 навчальний рік є:

  1. Сприяння гармонійному психічному розвитку та збереження психічного здоров’я дітей всіх вікових груп;
  2. Підвищення якості педагогічного процесу через психологічну просвіту, пропагування психологічних знань серед вихователів та батьків;
  3. Профілактика і попередження насильства в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми.

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif




З дітьми раннього віку проводяться заняття з розвитку адаптивних можливостей

/Files/images/psiholog/IMG_20220106_092622.jpg

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif

З дошкільниками проводяться заняття з релаксації (зняття мишечного зажиму, подолання негативного настрою: агресії, втоми, страху; формування упевненості в собі) з елементами вправ з розвитку уяви.

/Files/images/2018-2019/psiholog/IMG_20190417_093840.jpg /Files/images/psiholog/img_20140325_115816.jpg

"Школа дошкільних наук" проведення консультацій, семінарів-практикумів, тренінгів для педагогів.
/Files/images/zagruzki/20201016_132101.jpg /Files/images/zagruzki/20201016_132441.jpg
/Files/images/2018-2019/psiholog/kompetentnst/IMG_20181212_131819.jpg /Files/images/shdn/schen/trenng/103_1074.JPG
/Files/images/zagruzki/20201016_132509.jpg /Files/images/zagruzki/20201016_132129.jpg

Деякі поради батькам та вихователям:

З неспокійною дитиною:

- уникайте крайнощів: не можна дозволяти дитині робити все, що їй заманеться, але не можна і все забороняти; чітко вирішите для себе, що можна і що не можна, і погоджуйте це зі всіма членами сім’ї;

- своєю поведінкою показуйте дитині приклад: стримуйте свої емоції, адже вона наслідує вас в своїй поведінці;

- приділяйте дитині достатньо уваги, хай вона ніколи не відчуває себе забутою, але в той же час поясніть дитині, що бувають моменти, коли у вас є інші турботи, треба це зрозуміти і прийняти;

- пам’ятайте, що істеричні приступи частіше за все пов’язані з прагненням звернути на себе увагу або викликати жалість і співчуття. Не треба потурати дитині, не треба змінювати своїх вимог, краще, коли дитина заспокоїться, пояснити їй, чому ви поступили так, а не інакше.

З конфліктною дитиною:

- стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба тактовно коректувати недружні погляди один на одного або бормотання чого-небудь з образою собі під ніс;

- не прагніть припинити сварку, звинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Прагніть об’єктивно розібратися в причинах;

- після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії своєї дитини, які привели до конфлікту. Спробуйте знайти інші можливі способи виходу з конфліктної ситуації;

- не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може затвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі і продовжуватиме провокувати їх;

- не завжди слід втручатися в сварки дітей, потрібно дати їм можливість самим порозумітися і навчитися спілкуватися один з одним. Проте, якщо під час сварок один з них завжди перемагає, а інший виступає “жертвою”, слід перервати таку гру, щоб запобігти формуванню боязкості у переможеного.

З сором’язливою дитиною:

- розширюйте коло знайомств своєї дитини, частіше запрошуйте до себе друзів, беріть малюка в гості до знайомих людей, запрошуйте дітей в гості, розширюйте маршрути прогулянок і екскурсій, учіть дитину спокійно відноситися до нових місць і людей;

- не варто постійно турбуватися за дитину, прагнути повністю оберігати її від всіляких небезпек, в основному придуманих вами, не старайтеся самі зробити все за дитину, попередити будь-які утруднення, дайте їй певну міру свободи і відкритих дій;

- постійно укріплюйте у дитини упевненість в собі, у власних силах;

- залучайте дитину до виконання різних доручень, пов’язаних із спілкуванням, створюйте ситуації, в яких сором’язливій дитині довелося б вступати в розмову з “чужою дорослою” (в магазині, на зупинці, в дитячому парку, кінотеатрі).

З замкнутою дитиною:

- розширюйте коло спілкування вашої дитини, приводьте в нові місця і знайомте з новими людьми;

- підкреслюйте переваги і корисність спілкування, розказуйте дитині, що нового і цікавого ви дізналися, а також, яке задоволення отримали, спілкуючись з тією або іншою людиною;

- намагайтеся самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно спілкується.

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif


СТИМУЛЮЄМО ТВОРЧУ УЯВУ ДИТИНИ.

Рекомендації для батьків та педагогів:

- Заохочуйте дитину до самостійного продукування думок та ідей:

· Не нав’язуйте дитині ставлення до будь-чого, не просить повторювати думки, висловлені іншими;

· Схвально сприймайте ідеї дитини, навіть якщо вони здаються вам дивними;

· Плекайте допитливість дитини, намагайтеся завжди відповідати на її запитання. Заохочуйте дитину розмірковувати над запитаннями разом, шукати різні (навіть суперечливі) варіанти відповідей;

· Поважайте ставлення дитини до певної проблеми, навіть якщо воно, на вашу думку, є неправильними чи навіть безглуздими.

Підтримуйте схильність дитини до самостійної творчої діяльності:

· Створіть для дитини затишне й безпечне місце для її творчих пошуків, де вона матиме змогу по експериментувати з фарбами, папером, клаптиком тканини, пластиліном тощо;

· Допомагайте дитині, лише якщо вона просить про це або ви побачили що вона потребує допомоги. Висловлюйте підтримку та виявляйте співчуття до невдач;

· Не глузуйте з образів, створених дитиною – це може викликати образу й подальше небажання самостійно щось виконувати, експериментувати, шукати вихід зі складних ситуацій;

· Давайте дитині можливість побути наодинці, дозволяйте вільно займатися своїми справами. Надлишок опіки може пригальмувати самостійну діяльність дитини та прояви творчості, допомогу дорослих вона може сприйняти як «порушення кордонів». У такому разі енергія дитини буде спрямована на психологічний захист, а не на творчість.

Творчість разом із дитиною:

· Станьте для дитини колегою по творчості, рівноправним учасником творчого процесу – створюйте образи, обігруйте їх, обговорюйте разом результат;

· Не нав’язуйте дитині «програму» створення образів, манеру виконання тощо, навпаки – намагайтеся зрозуміти логіку дитини;

· Підтримуйте позитивний емоційний лад у себе і дитини під час творчої роботи, висловлюйте радість, віру в сили та можливість дитини;

· Обговорюйте з дитиною окремі змістовні моменти її творчих робіт та дій;

· Навчайте дитину знаходити слова підтримки для інших, ставитися до їхніх творчих проявів з повагою.

Підкреслюйте цінність кожного моменту діяльності дитини:

· Приділяйте увагу насамперед організації процесу, а не лише результатам;

· Не «поліпшуйте» творчу роботу дитини;

· Заохочуйте дитину покладатися в процесі пізнання і творчості на інтуїцію та ризик – найвірогідніше, саме це допоможе їй зробити справжні відкриття;

· Не заважайте дитині робити по-своєму, не наполягайте, щоб вона повторювала за зразком.

Плекайте позитивне самовідчуття дитини:

· Вводьте в діяльність дитини вправи на розвиток її психологічної культури – спілкування, самопізнання, саморегуляції. Це допоможе дитині задовільнити її базові потреби у відчутті безпеки, любові, повазі до себе. Пам’ятайте: дитина, енергія якої «скована» через незадоволення основних потреб, найменше здатна досягти висот саморозвитку;

· Надавайте дитині якнайбільше можливостей для конструктивної творчості, аби запобігти деструктивній поведінці – адже дитина, позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою енергію у небажаному напрямі;

· Застосовуйте гнучку систему оцінок до творчих робіт та висловлювань дитини;

· Ніколи не порівнюйте творчі роботи чи дії дитини та інших. Якщо порівнювати, то лише з роботами, виконаними дитиною раніше, аби підкреслити досягнення дитини.

Урізноманітнюйте діяльність дитини:

· Організовуйте інтегровані заняття, аби запобігти одноманітність створюваних дитиною образів, інтелектуальній перевтомі та перенапруженню;

· Використовуйте завдання, вправи та ігри, сповненні різноманітного змісту, як-от слова, рухи, звуки; зорові, смокові, тактильні відчуття тощо;

· Заохочуйте дітей до спонтанних, вільних проявів творчості під час будь-якої діяльності – пропонуйте виконувати малюнки, створювати словесні та звукові образи, шукати незвичайні шляхи використання предметів, вигадувати цікаві рухи тощо.

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif

Шановні батьки та педагоги!

Найголовніше – умійте бачити в дитині неповторну індивідуальність з усім розмаїттям якостей і властивостей, і саме на цій основі моделюйте стратегію виховання творчої особистості.


Поради батькам, щодо збереження психічного здоров'я дитини

Дитина – це не просто інша людина, це цілком інший психологічний простір, якісно відмінне світосприйняття. Тому дуже важливо батькам дотримуватись певних правил, щоб зберегти психічне здоров’я дитини, реалізуючи її творчі здібності.

·Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт. Знаходьте радість у спілкуванні з нею. Дайте їй місце в родині.

·Нехай не буде жодного дня без разом прочитаної книжки.

·Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Кожного дня цікавтесь її справами, складнощами, проблемами, переживаннями, досягненнями.

·Заохочуйте, створюйте умови, дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізувати, наклеювати, ліпити, працювати з конструктором.

·Відвідуйте з дитиною театри, музеї, організовуйте сімейні екскурсії.

·Віддавайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не вишуканому, дорогому одягу.

·Обмежуйте перегляд телепередач до 30 хв. на день, регламентуйте ігри біля комп’ютера, віддаючи перевагу обов’язковій прогулянці на свіжому повітрі.

·Привчайте і спрямовуйте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.

·Не робіть з дитини лише споживача, виконавця, байдужого спостерігача, нехай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif


Скарбничка батьків

/Files/images/oformlennya_saytu/f16b6e802f2a.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1253